A szokásos penzumon túl az ügyfél-elégedettségi kérdőív eredményeiről számolt be Kovács Éva kollégánk. A legfontosabb következtetések a következők:
A kérdőívet összesen 150 klienssel töltettük ki.
A két alapítvány szolgáltatásai közül az Isola éjjeli menedékhelyet a kliensek 77%-a, az utcai szolgálatot 66%, a melegedőt 85% még az átmeneti szállót 63% ismeri, ehhez képest a szolgáltatások használata a következő:
a kliensek 64 % -a TOA által működtetett nappali melegedőt, 55 % LA által fenntartott Isola menedékhelyet, közel 47 % az utcai szolgálatot és 18% a TOA átmeneti szállót.
A megkérdezett kliensek 82%-a teljes mértékben elégedett és csupán 2-2 % a kicsit-közepesen elégedett a szociális munkások tevékenységével.
A kérdőívet kitöltő és segítséget kérő kliensek 95%-a rendszeresen meg is kapja a segítséget a szociális munkásoktól és alig 3% az, aki egyáltalán nem vagy csak néha kap segítséget.
Arra a kérdésünkre, hogy a klienseink kitől/honnan jutnak információhoz a következő válaszokat kaptuk:
Kitől/honnan | % | Leghasznosabb információ % |
Más hajléktalan embertől | 41, 6 | 24,8 |
Szociális munkástól | 80, 5 | 65,1 |
Egyéb személyzettől | 12, 1 | 0,7 |
Faliújságról | 34, 2 | 6,0 |
Egyéb helyről | 3, 4 | - |
A táblázatból leolvasható, hogy a klienseink több mint 3/4-e szociális munkásainktól kér segítséget, valamint, hogy a kollégáinktól származó információk a leghasznosabbak.. A megkérdezettek közül sokan jutnak információhoz más hajléktalan embertől és az intézmények területén elhelyezett faliújságról.
A klienseink 67,1%-a teljes mértékben ismeri az intézmények házirendjét.
Az eredményekről most ennyit :)
Ezen kívül beszéltünk a kiírandó esettanulmányos pályázatról is, leginkább azt szedtük össze, hogy mit is kérjünk a felhívásban. Az elmúlt időszakból próbáltunk olyan eseteket összegyűjteni, amiket érdemes lenne közösen leírni a szociális munkásoknak.